Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Δράση Προσφοράς Καπακιών στο ΣΩΜΑΤΕΙΟ Αμεα Π.Ε. Ξάνθης
15 Ιουνίου, 2022
Αξιολόγηση σχολικής μονάδας σχολικού έτους 2022-23
16 Νοεμβρίου, 2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Ξάνθης ,μεταστεγάστηκε από τον Εχίνο μέσα στην πόλη της Ξάνθης
,Μιχαήλ Καραολή,από το Μάϊο του 2017. Λειτουργεί σε νέο κτήριο ,με όλες τις αίθουσες διδασκαλίας όμως έχει
μικρό αύλειο χώρο.Το Μουσουλμανικό Ιεροσπουδαστήριο Εχίνου λειτουργούσε από το 1956 στον Εχίνο.Στο
είδος του είναι ένα από τα δύο του είδους στην Ελλάδα.Οι απόφοιτοι έχουν θρησκευτική εξειδίκευση στο Ισλάμ
και μπορούν να γίνουν θρησκευτικοί λειτουργοί του,καθώς επίσης να εισαχθούν σε όλα τα Πανεπιστημιακά
Ιδρύματα της Ελληνικής επικράτειας ,της Ευρώπης και όλου του κόσμου. Οι φοιτώντες μαθητές είναι περίπου
πενήντα ,ισομερώς κατανεμημένοι περίπου σε αγόρια και κορίτσια ,όπου τα τελευταία φοιτούν απο το 2008 στο
σχολείο.Είναι Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις,,όπου στη Β΄& Γ΄Λυκείου διδάχθηκαν οι ομάδες προσανατολισμού
Ανθρωπιστικών Σπουδών και Θετικής κατεύθυνσης.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
1. Διατηρήθηκαν οι άριστες σχέσεις καθηγητών με τους μαθητές/-τριες
2. Εξοικειώθηκαν περισσότερο οι μαθητές/-τριες, όπως και οι καθηγητές με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
3. Σε μια εποχή που μεταβάλλεται με ραγδαίους ρυθμούς, προσαρμόστηκαν οι μαθητές/-τριες, οι γονείς, οι
καθηγητές, αλλά και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς με την εκπαιδευτική διαδικασία και διεκπεραίωσαν με
επιτυχία το δύσκολο έργο της διδασκαλίας και της μάθησης.
Σημεία προς βελτίωση
Με την επαναφορά της δια ζώσης εκπαίδευσης όλοι οι παραπάνω δείκτες βελτιώθηκαν αισθητά και υπάρχει
δυνατότητα για μεγαλύτερη βελτίωση.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας διεξάχθηκε με επιτυχία . Διοργανώθηκαν επιμορφώσεις
εκπαιδευτικών 16 ωρών .Προσκλήθηκαν οι γονείς & κηδεμόνες όταν το επέτρεπαν τα υγειονομικά προτώκολλα
της πανδημίας Covid-19.Τηρήθηκε η ασφάλεια και υγειινή του σχολικού περιβάλλοντος .Διεξήχθησαν δράσεις
σχετικές με : 1.ευαισθητοποίησης προστασίας του περιβάλλοντος ,2. επιμορφώσεις ενάντια στη κάθε μορφή βίας
,3.κοινωνική προσφορά (αιμοδοσία,δωρεά πλαστικά καπάκια για αναπηρικό αμαξίδιο σε σύλλογο της
Ξάνθης),4.Αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ακραίων καιρικών φαινομένων,5.Εξοικίωση με τις νέες
τεχνολογίες.
Σημεία προς βελτίωση
Η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία έφερε τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα σε όλους τους δείκτες .
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών στις Δράσεις :1. ευαισθητοποίησης προστασίας του
περιβάλλοντος,2.ενημέρωση μαθητικής κοινότητας,γονέων & κηδεμόνων και ευρύτερης κοινωνίας,ενάντια σε
κάθε μορφή βίας ,3.ενσυναίσθησης και προσφοράς προς το συνάνθρωπο .
Σημεία προς βελτίωση
Στόχο αποτελεί η επιπλέον υλοποίηση εθνικών και ευρωπαικών Προγραμμάτων.
Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
2
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Σχολική διαρροή – φοίτηση
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία
Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Λειτουργία
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Παρατηρήσεις / Σχόλια
Χάρη στις Δράσεις που υλοποιήθηκαν οι μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικοί, γονείς και
κηδεμόνες ανέπτυξαν θετικές στάσεις και αποκόμισαν τα εξής οφέλη: 1.
Ευαισθητοποίηση σε θέματα γνώσης, προστασίας και ανάδειξης του φυσικού
περιβάλλοντος. 2. Ανάπτυξη υγιών στάσεων και συμπεριφορών στις σχέσεις μεταξύ
των μαθητών.(ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό και κάθε μορφής βίας) 3. Καλλιέργεια
ενσυναίσθησης απέναντι σε άτομα με αναπηρία, αποδοχή του διαφορετικού. 4.
Γνώσεις σχετικά με θέματα τοπικής Ιστορίας, σεβασμός των ανθρωπίνων
δικαιωμάτων.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Ανάπτυξη ευαισθητοποίησης, ενσυναίσθησης, κοινωνικοποίησης, αποδοχής του διαφορετικού,από πλευράς
μαθητών -εκπαιδευτικών-γονέων& κηδεμόνων και ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Οι αυξημένες υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών και η μη πρόβλεψη συγκεκριμένου χρόνου για την υλοποίηση
δράσεων στο πλαίσιο της λειτουργίας του σχολείου. Επιπρόσθετα, οι μαθητές του σχολείου μας κατά το
πλείστον διαμένουν σε απομακρυσμένα χωριά του Νομού και αναλώνουν πολύ χρόνο για τη μετακίνησή τους
καθημερινά.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Οι νέες τεχνολογίες της σύγχρονης ψηφιακής εποχής πάντα αποτελεί πρόκληση για
την πρόοδο σε κάθε τομέα και ειδικότερα σε εκπαιδευτικά θέματα.Ως εκ τούτου
θεωρούμε απαραίτητη την περαιτέρω επιμόρφωση σε αυτόν τον τομέα.
Θέμα 2
Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Ειδικότερο Θέμα
Εκτός των εκπαιδευτικών επιμορφώσεων ,που πάντα είναι χρήσιμες ,θεωρούμε τις
επιμορφώσεις σχετικά με :1.Πρώτες βοήθειες στο σχολείο,2.χρήση νέων
τεχνολογιών ,3.ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα προστασίας
του περιβάλλοντος,προσφοράς στο συνάνθρωπο,συμμετοχής σε κοινωνικές δράσεις
πολύ σημαντικές.